یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 5:00 قبل از ظهر

نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازديد 237
نويسنده پيام
far70 آفلاين


ارسال‌ها : 49
عضويت: 2 /7 /1400


انواع تینر و کاربرد آن

تینرها بسته به کاربردهایی که دارند، دارای انواع متفاوتی نیز هستند. اگر قصد خرید تینر دارید بهتر است ابتدا با انواع آن‌ها آشنا شوید و سپس با توجه به کاربرد هر یک از آن‌ها، مناسب‌ترین نوع تینر را سفارش دهید.

تینر فوری
برای رقیق سازی رنگ‌های فوری هواخشک، رنگ‌های سیلر، کیلر و رنگ‌های نیترو سلولزی از تینر فوری استفاده می‌شود. تینرهای فوری خود به انواع تینر فوری۱۰۰۰۰، ۱۲۰۰۰، ۱۵۰۰۰، ۲۰۰۰۰ و ۲۵۰۰۰ تقسیم بندی می‌شوند. از خواص ظاهری این تینر می‌توان به بی رنگ بودن و بوی بسیار تند آن اشاره کرد. برای ترکیب این تینر با رنگ‌های سلولوزی باید نسبت ۵/۱ برابری را رعایت کنید. به عبارتی برای هر یک کیلو رنگ، باید ۵/۱ لیتر تینر فوری استفاده شود. تینرهای فوری با درجه ۱۵۰۰۰، ۲۰۰۰۰ و ۲۵۰۰۰ مخصوص رنگ آمیزی اتومبیل‌ها تولید می‌شوند.

تینر روغنی
از این تینر همان‌طور که از نامش پیداست برای رقیق سازی رنگ‌های روغنی استفاده می‌شود. تینر روغنی بر پایه حلال‌های هیدروکربنی تولید می‌شود. نسبت ترکیب این تینر با رنگ روغنی نیم برابر است. به عبارتی برای هر یک کیلو رنگ باید از نیم لیتر تینر روغنی استفاده شود. تینرهای روغنی نسبت به تینرهای فوری خاصیت آتش گرفتگی کمتری دارند و سریع‌تر نسبت به آن‌ها خشک می‌شوند.

تینر اپوکسی
این تینر با هدف رقیق سازی رنگ های اپوکسی و پرایمرهای خانواده اپوکسی تولید می‌شوند. تینر اپوکسی که می‌توانید مستقیما آن را از سایت روشان فام نیز سفارش دهید قدرت حلالیت مناسبی دارد. یکی از بزرگ‌ترین مزیت های تینر اپوکسی این است که از ایجاد حباب جلوگیری می‌کند. تینرهای اپوکسی سرعت تبخیر بالایی دارند بنابراین در انتخاب نوع رنگ اپوکسی و حین کار با این تینرها باید به این نکته توجه داشته باشید.

تینر کوره‌ای
از تینرهای کوره ای برای رقیق کردن رنگ های کوره ای استفاده می‌شود. از آنجایی که انواع رنگ ها ساختار شیمیایی متفاوتی دارند، برای رقیق سازی هر یک از آن‌ها باید از تینرهای مخصوص به همان رنگ استفاده شود. به عنوان ویژگی‌های این نوع تینر می‌توان به سرعت بالای تبخیر، قدرت حلالیت خوب، قیمت مناسب و شفافیت آن اشاره کرد. توجه داشته باشید که گازهای متصاعد شده از این تینر بسیار آتش زا هستند بنابراین باید تمام نکات ایمنی را حین استفاده از این تینرها رعایت کنید.

تینر ترافیکی
رنگ های ترافیکی دسته ای از رنگ‌های صنعتی هستند که برای خط کشی های خیابان ها و پارکینگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای رقیق سازی این رنگ باید از تینر مخصوص به آن یعنی تینر ترافیک استفاده کرد. رنگ‌های ترافیکی خود دارای انواع متفاوتی چون آکلید کلرو کائوچو و اکریلیک ترموپلاست هستند؛ هر یک از این رنگ های ترافیکی تینرهای مخصوص به خود را دارند. این تینر هم مانند سایر تینرها ویژگی‌هایی چون شفافیت، سرعت بالای تبخیر، قیمت مناسب و قدرت حلالیت بالایی دارد.

تینر پلی اورتان اتومبیلی
برای رنگ آمیزی اتومبیل‌ها از رنگ‌های صنعتی پلی اورتان استفاده می‌شود و برای رقیق سازی این رنگ‌ها نیاز است که آن ها را با تینر پلی اورتان اتومبیلی ترکیب کرد. این تینرها چون مصرف عمومی دارند نسبت به دیگر تینرها از سمیت کمتری برخوردار بوده و بوی مطلوب تری نیز دارند. تینر پلی اورتان اتومبیلی سرعت تبخیر و پایداری مناسبی دارد.

تینر پلی اورتان صنعتی
برای رقیق سازی رنگ های پلی یورتان که در صنایع مختلف استفاده‌های زیادی از آن می‌شود می‌توان از تینرهای پلی اورتان صنعتی استفاده کرد. رنگ های پلی اورتان سرعت بالایی در خشک شدن دارند به همین خاطر باید تینری برای رقیق سازی آن‌ها استفاده شود که سرعت خشک شدن آن متناسب با سرعت خشک شدن رنگ پلی اورتان باشد. در نسبت ترکیب رنگ پلی اورتان با تینر باید توجه زیادی داشته باشید. رقیق سازی بیش از اندازه رنگ یا تینر پلی اورتان موجب کاهش کیفیت و دقت کار نهایی خواهد شد.


دوشنبه 27 دی 1400 - 21:16
نقل قول اين ارسال در پاسخ گزارش اين ارسال به يک مدير
ارسال پاسخ
براي نمايش پاسخ جديد نيازي به رفرش صفحه نيست روي تازه سازي پاسخ ها کليک کنيد !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :