یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 7:30 قبل از ظهر

نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازديد 229
نويسنده پيام
far70 آفلاين


ارسال‌ها : 49
عضويت: 2 /7 /1400


خرید تینر

چگونه یک تینر مناسب خریداری کنیم؟
انواع تینرها کاربردهای گوناگونی دارند. برای مثال در صنعت رنگ از تینر استفاده‌های زیادی می‌شود. می‌توان برای براق‌تر شدن رنگ‌ها از آن استفاده کرد، می‌توان سطحی که قرار است رنگ آمیزی شود را ابتدا با کمک تینر از هر آلودگی پاک کرد و همچنین می‌توان قلم موها و چرتکه‌های رنگ را با کمک تینر شستشو داد.

همچنین تینر برای رنگ‌هایی چون رنگ های روغنی یک حلال مناسب نیز به شمار می‌رود به همین خاطر می‌توان از آن برای رساندن غلظت رنگ به میزان دلخواه استفاده کرد. از آنجایی که تینرها تنوع بالایی دارند (تینر فوری، تینر روغنی، تینر پلی اورتان و…) انتخاب یک تینر مناسب می‌تواند بر خواص رنگ ها چون میزان چسبندگی آن‌ها تاثیر بسزایی بگذارد. به همین خاطر هنگام خرید رنگ و تینر باید بدانید مناسب‌ترین نوع تینر برای هر رنگی چه نوع تینری است.

به هنگام خرید تینر به اعداد درج شده بر روی ظرف آن توجه کنید. این عدد قدرت رقیق کنندگی تینر را نشان می‌دهد. هرچه قدرت رقیق کنندگی تینری بالاتر باشد، با ترکیب میزان کمتری از آن با رنگ می‌توان رنگ را به غلظت دلخواه رساند.

از دیگر نکاتی که حین خرید تینر باید به آن توجه داشته باشید سرعت تبخیر آن است. سرعت تبخیر تینر باید با مدت زمان مورد نیاز برای خشک شدن رنگی که استفاده می‌کنید تناسب داشته باشد.

بخارهای متصاعد شده از این حلال سمی هستند؛ حین کار با تینر حتما از ماسک‌های فیلتردار استفاده کنید. بهتر است مقدار زیادی از این ماده را برای مدت زمان طولانی در یک محیط سربسته نگهداری نکنید.

هنگام خرید تینر باید به خواص زیر توجه داشته باشید:

قدرت حلالیت
سرعت تبخیر
نقطه جوش
PH
میزان رطوبت
دانسیته
درصد مواد غیر فرار
رنگ
تینرها بر روی خواص زیادی از رنگ‌ها تاثیر می‌گذارند. برای مثال خواصی چون سرعت و مدت زمان خشک شدن رنگ، ویسکوزیته، قابلیت برس خوری و قابلیت اسپری از خواصی هستند که تحت تاثیر تینرها قرار می‌گیرند بنابراین به هنگام خرید تینر باید توجه زیادی در انتخاب تینر مناسب داشته باشید.

دوشنبه 27 دی 1400 - 21:16
نقل قول اين ارسال در پاسخ گزارش اين ارسال به يک مدير
ارسال پاسخ
براي نمايش پاسخ جديد نيازي به رفرش صفحه نيست روي تازه سازي پاسخ ها کليک کنيد !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :