یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 4:14 قبل از ظهر

نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازديد 217
نويسنده پيام
far70 آفلاين


ارسال‌ها : 49
عضويت: 2 /7 /1400


تینر روشان فام



مضرات تینر فوری چیست؟
تینر یک حلال قابل اشتعال است به همین خاطر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مضرات آن می‌توان به قابلیت اشتعال آن اشاره کرد. از همین‌رو حین خرید انواع تینر، نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، نقطه اشتعال تینر است. تینرهای فوری علاوه بر صدمه و آسیبی که می‌توانند به محیط زیست برسانند، برای انسان نیز خطرناک هستند. در صورت تماس مستقیم با پوست، جذب بدن شده و می‌تواند بیماری‌های پوستی و عارضه‌های زیادی ایجاد کند. حین استفاده از تینر بهتر است محیط تهویه مناسبی داشته باشد. توجه داشته باشید که در محیط‌های بسته نباید از این حلال استفاده شود چراکه تنفس بخارات حاصل از این ماده ممکن است ایجاد بیماری های تنفسی کند. همچنین در اثر برخورد این ماده با چشم ممکن است شاهد علائمی چون تار شدن دید، دوبینی، آبریزش چشم و قرمز شدن چشم‌ها باشید. انواع تینرها حتما باید در ظروف در بسته نگهداری شوند.




نسبت ترکیب تینر با رنگ چگونه است؟
میزان ترکیب تینر با رنگ تا حدود زیادی به نسبت رنگ بستگی دارد. به عبارتی اینکه از چه مقدار رنگ قرار است استفاده کنیم، تعیین می‌کند که چه میزان از تینر را با آن مخلوط کنیم. این نسبت عموما ۳ به ۱ رنگ به حلال است. از دیگر مواردی که در میزان ترکیب رنگ با حلال تاثیرگذار است می‌توان به نحوه اجرای رنگ اشاره کرد. برای مثال اگر قصد داشته باشید رنگتان را با پیستوله اجرا کنید، بهتر است با کمک حلال رنگ را رقیق‌تر کنید تا راحت‌تر از پیستوله خارج شود. حین ترکیب رنگ با تینر بهتر است دمای اتاق حدود ۲۵ درجه سانتی گراد باشد.



تینر روشان فام
در صورت وقوع آتش سوزی بر اثر سوختن تینر چگونه آن را خاموش کنیم؟
تینرها قابلیت اشتعال زیادی دارند به همین خاطر حین استفاده از آن باید بسیار مراقب باشید. فوم و پودر خشک دی اکسید کربن بهترین ماده‌ای است که برای خاموش کردن آتش سوزی حاصل از این ماده می‌توان از آن استفاده کرد. بخارات حاصل از این ماده نسبت به هوا سنگین‌تر است به همین خاطر احتمال زیادی وجود دارد که حین خاموش کردن آتش، شعله‌های آتش مجددا زبانه کشیده و به اطراف سرایت کنند.

دوشنبه 27 دی 1400 - 21:17
نقل قول اين ارسال در پاسخ گزارش اين ارسال به يک مدير
ارسال پاسخ
براي نمايش پاسخ جديد نيازي به رفرش صفحه نيست روي تازه سازي پاسخ ها کليک کنيد !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :