یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 2:29 قبل از ظهر

نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازديد 208
نويسنده پيام
far70 آفلاين


ارسال‌ها : 49
عضويت: 2 /7 /1400


بتونه چیست؟ انواع بتونه
چسب ها و انواع بتونه ها یکی از محصولاتی هستند که می‌توانید به صورت مستقیم از روشان فام خریداری کنید. بتونه یک ماده خمیری شکل است که انواع متفاوتی دارد. رایج‌ترین مورد استفاده این ماده خمیری شکل پوشاندن آسیب‌ ها و ترک های دیوار است. پیش از آنکه دیوار نقاشی شود برای یکدست بودن سطح باید با کمک بتونه تمامی منافذ و ترک های دیوار پوشانده شود.


انواع بتونه کدام‌اند؟
بتونه پلی استر
بتونه فوری چوب
بتونه اکریلیک
بتونه اپوکسی
بتونه فوری اتومبیلی
بتونه پلاستیکی
هر یک از این بتونه ها با توجه به ماهیتی که دارند، دارای کاربردهای متفاوتی نیز هستند که در ادامه به بررسی کاربردهای آن خواهیم پرداخت.

بتونه پلاستیکی
بتونه پلاستیکی با افزودن پودر بتونه به کمی رنگ پلاستیکی ساخته می‌شود. از این بتونه همان‌طور که از نامش پیداست برای دیوارهایی استفاده می‌شود که قرار است با رنگ پلاستیک رنگ آمیزی شوند. میزان چسبندگی بتونه ارتباط مستقیمی با مقدار ترکیب پودر بتونه با رنگ پلاستیک دارد. اگر میزان این ترکیب رعایت نشود و بتونه چسبندگی کافی نداشته باشد، نمی‌تواند به خوبی منافذ و ترک‌های دیوار را بپوشاند به همین خاطر اگر نسبت ترکیب را نمی‌دانید بهتر است از بتونه‌های پلاستیکی آماده در بازار استفاده کنید.

بتونه اکریلیک
این نوع بتونه از چسبندگی بالایی برخوردار است. بتونه‌های اکریلیکی معمولا برای دیوارهای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این بتونه برای بالا بردن دوام و ماندگاری رنگ ساختمانی استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید رنگ ساختمانی شما ماندگاری بیشتری داشته باشد بهتر است پیش از رنگ آمیزی از بتونه اکریلیک استفاده کنید. این بتونه را نیز می‌توانید از روشان فام سفارش دهید.

بتونه پلی استر
بتونه های پلی استر بر پایه رزین پلی استر ساخته می‌شوند. اگر برای خرید این بتونه به بازار مراجعه کنید ممکن است عنوان آستر پلی استر را نیز بشنوید. از این بتونه به دلیل چسبندگی بالایی که دارد می‌توان بر روی سطوح فلزی، آلومینیوم، پلاستیک و استیل استفاده کرد. این بتونه نقش حفاظتی نیز دارد چراکه از خوردگی و زنگ زدگی سطوح هم جلوگیری می‌کند.

بتونه فوری چوب
برای تهیه این بتونه مواد رقیق کننده مخصوص با سلولز ترکیب می‌شود. از این بتونه برای پر کردن منافذ و خلل های چوب‌هایی با بافت درشت استفاده می‌شود. این بتونه رنگ شفافی دارد به همین خاطر زمانی که به منافذ چوب وارد می‌شود زیر رنگ چوب خود را نشان داده و جلوه چوب را زیباتر می‌کند. امکان سفارش بتونه فوری چوب از سایت روشان فام فراهم است.

بتونه اپوکسی
بتونه اپوکسی بر پایه رزین های اپوکسی تهیه می‌شود. این بتونه مناسب ترین نوع بتونه برای سطوح بتنی است. بتونه های اپوکسی ویسکوزیته بالایی دارند و بر روی سطح شره نمی‌کنند به همین خاطر می‌توان از آن‌ها برای سطوح عمودی و افقی استفاده کرد. این بتونه در برابر ضربه نیز مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.

بتونه فوری اتومبیلی
از دیگر بتونه هایی که می‌توانید از وبسایت روشان فام خریداری کنید، بتونه های فوری اتومبیلی هستند. بتونه خودرو ترکیبات متفاوتی از سایر بتونه ها دارد. این بتونه بر پایه رزین آلکید و نیترات سلولز تهیه می‌شوند. برای افزایش مقاومت و چسبندگی این بتونه، از رزین‌هایی که استحکام بالایی دارند در ترکیب آن‌ها استفاده می‌شود. بتونه فوری اتومبیلی دوام بالایی دارد، سریع خشک می‌شود و از چسبندگی بالایی برخوردار است.


سه شنبه 28 دی 1400 - 19:21
نقل قول اين ارسال در پاسخ گزارش اين ارسال به يک مدير
ارسال پاسخ
براي نمايش پاسخ جديد نيازي به رفرش صفحه نيست روي تازه سازي پاسخ ها کليک کنيد !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :