یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 11:44 قبل از ظهر

نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازديد 233
نويسنده پيام
far70 آفلاين


ارسال‌ها : 49
عضويت: 2 /7 /1400


رزین چیست؟

رزین چیست؟

احتمالا بارها نام رزین یا رزین اپوکسی را شنیده باشید. اگر قصد خرید رزین دارید ابتدا باید به خوبی با رزین‌ها، کاربرد آن‌ها و تکنیک‌های کار با رزین آشنا باشید. رزین اپوکسی یک ماده شیمیایی و جزو فراورده‌های نفتی به شمار می‌رود.

این ماده شیمیایی به طریق‌های مختلفی دسته بندی می‌شود که بستگی به کاربرد و ترکیب شیمیایی آن‌ها دارد. از رزین اغلب برای ساخت دستسازهای هنری استفاده‌های فراوانی می‌شود. ساخت زیورآلات، تابلو دیواری و دیگر اکسسوری‌های تزئینی با کمک رزین اپوکسی امروزه به یک راه کسب درآمد تبدیل شده است.

علاوه بر صنایع دستی و هنر رزین‌ها در تولید پلیمرها نیز کاربرد دارند. رزین‌ها ماده‌ای بسیار چسبنده هستند اما با گذشت زمان بسیار سفت می‌شوند. رزین‌ها یک ماده شیمایی دو جزئی هستند که با یک دیگر ترکیب می‌شوند. این دو جزء قبل از آنکه با یک دیگر ترکیب شوند حالتی چسبنده و مایع دارند اما پس از خشک شدن بسیار سفت می‌شوند.

هر دو جزء تشکیل دهنده رزین حالتی شفاف و بی رنگ دارند که پس از مخلوط شدن نیز این حالت بی رنگ خود را حفظ می‌کنند. رزین اپوکسی پس از سفت شدن از حالت مایع تغییر ماهیت داده و حالتی شیشه‌ای و جامد به خود می‌گیرد.

رزین‌ها در انواع مختلفی چون اپوکسی، پلی استر، وینیل استر، آلکیدی، سیلیکونی و… موجود هستند. تقاضا برای خرید رزین اپوکسی و خرید رزین پلی استر در بازار بیشتر است چراکه از این دو نوع رزین می‌توان برای تولید جواهرات و زیورآلات استفاده کرد.

رزین اپوکسی برای پوشش سطح چوب و ساخت دستسازهای چوبی هنری بسیار کاربرد دارد. با کمک رزین اپوکسی می‌توانید تابلوهای دیواری تزئینی بسازید. توجه داشته باشید که رزین یک ماده دو جزئی بی رنگ است اما برای استفاده آن در کارهای هنری می‌توانید رنگ‌های پودری مخصوص را با آن ترکیب کنید. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید رزین از طریق شماره‌های موجود در سایت با کارشناسان فروش روشان فام تماس بگیرید.



سه شنبه 28 دی 1400 - 19:38
نقل قول اين ارسال در پاسخ گزارش اين ارسال به يک مدير
ارسال پاسخ
براي نمايش پاسخ جديد نيازي به رفرش صفحه نيست روي تازه سازي پاسخ ها کليک کنيد !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :