یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 2:09 قبل از ظهر

نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازديد 215
نويسنده پيام
far70 آفلاين


ارسال‌ها : 49
عضويت: 2 /7 /1400


رزین روشان فام

انواع رزین و ویژگی هر یک چیست؟
قبل از خرید رزین بهتر است با انواع آن و کاربردهای هر یک به درستی آشنا شوید.

رزین وینیل استر
رزین پلی استر
رزین اپوکسی
رزین فنولیک
دیگر انواع رزین‌ها که چندان پرکاربرد نیستند
توجه داشته باشید که فرایند خشک شدن رزین به چند ساعت تا چند روز زمان نیاز دارد و مدت زمان لازم برای اینکه انواع رزین حالتی ژله‌ای و سفت به خود بگیرند به نوع رزین، مارک و کشور سازنده آن بستگی دارد.

رزین اپوکسی
یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین انواع رزین، رزین اپوکسی است که به آن رزین اپوکسید نیز گفته می‌شود. رزین اپوکسی ویژگی‌های زیادی دارد. به عنوان مثال این ماده بی بو و بی مزه بوده و قابلیت چسبندگی خوبی به سطوح دارد. این ماده در محیط‌های قلیایی مقاومت شیمیایی خوبی از خود به نمایش می‌گذارد. از رزین اپوکسی اغلب برای پوشش سطح، کامپوزیت‌ها، ابزارسازی، روکش و ساخت چسب استفاده می‌شود. برای خرید رزین اپوکسی می‌توانید از طریق شماره‌های موجود در سایت با کارشناسان فروش روشان فام تماس بگیرید و محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

رزین وینیل استر
وینیل استر محصول واکنش میان رزین اپوکسی با اسیدهای غیر اشباع اتیلنی است. این دسته از رزین‌ها در مقایسه با رزین پلی استر که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت دارای مقاومت شیمیایی بالاتری است. رزین پلی استر بسیار انعطاف پذیر بوده و مقاوم در برابر گرما، سرما و مواد شیمایی است.

رزین روشان فام
رزین فنولیک
از دیگر انواع رزین، رزین‌های فنولیک هستند که از واکنش تراکمی فرم آلدهید و فنل‌ها ساخته می‌شوند. این دسته از رزین‌ها اغلب کدر هستند و رنگ‌های آن از کهربایی و قهوه‌ای تیره تا سیاه تغییر می‌کند. این رزین‌ها به صورت مایع، پودر و اشکال پولک موجود هستند. در میان انواع رزین‌های فنولیک رنگ‌های تیره آن‌ها کاربردهای محدودتری دارند. از این رزین‌ها که در برابر حرارت، ضربه، گرما و سرما مقاوم هستند در ساخت چسب، سیمان، ریخته گری و… کمک گرفته می‌شود.

رزین پلی استر
تقاضای خرید رزین پلی استر در بازار نسبت به دیگر انواع رزین‌ها بیشتر است. این رزین‌های غیر اشباع به صورت گسترده در سراسر دنیا استفاده می‌شوند. رزین پلی استر بیشتر در کارهای صنعتی، مجسمه سازی و تولید سنگ مصنوعی کاربرد دارد. این رزین نیز مانند دیگر انواع آن پس از مخلوط شدن با هاردنر حالتی سفت و ژله‌ای به خود می‌گیرد. از رزین پلی استر معمولا برای ساخت اجزای هواپیما و کشتی، پوشش‌ها، لوازم تزئینی، ابزارآلات اسکی و میله‌های ماهیگیری نیز استفاده می‌شود.

رزین سیلیکونی
این رزین‌ها به دلیل ساختار شبکه سه بعدی که دارند برای ساخت لاستیک و سطوح ضد آب مورد استفاده قرار می‌گیرند. رزین‌های سیلیکونی در گذشته از واکنش میان سیلیکات سدیم و کلروسیلان تولید می‌شدند اما امروزه از واکنش میان اتیل پلی سیلیکات و تترااتوکسی نیز می‌توان رزین‌های سیلیکونی را تولید کرد.

رزین پلی کربنات
نوعی دیگری از انواع رزین است که از واکنش بیسفنول آ و فسژن تولید می‌شود. رزین‌های پلی کربنات دارای پایداری الکتریکی و حرارتی بالایی هستند. این رزین‌ها ضریب شکست بالایی نیز دارند. بیشترین کاربرد رزین پلی کربنات در ساخت ابزارهای الکتریکی، فیلم عکاسی، کلاه ایمنی، لنزها و عایق‌ها است.

رزین آلکیدی
نوع آلکیدی رزین‌ها بر اثر حرارت دادن پلی هیدریک با اسیدهای دوتایی تولید می‌شوند. رزین آلکیدی را می‌توان نوعی ترکیب ترموپلاست دانست. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این رزین‌ها می‌توان به خصوصیات الکتریکی و مقاومت بالای شیمایی آن‌ها اشاره کرد. رزین آلکیدی جزو رزین‌های ارزان قیمت به شمار می‌رود و از آن عموما برای ساخت پرکننده‌های رنگ و بتن، ابزارآلات الکترونیکی و عایق‌های الکترونیکی استفاده می‌شود.

سه شنبه 28 دی 1400 - 19:38
نقل قول اين ارسال در پاسخ گزارش اين ارسال به يک مدير
ارسال پاسخ
براي نمايش پاسخ جديد نيازي به رفرش صفحه نيست روي تازه سازي پاسخ ها کليک کنيد !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :